ELMAS SANATCI

ELMAS SANATCI

13 Ağustos 2014 Çarşamba

Annesi icin Cirpinan Bir Evlat

ARAMIZDAKİ GERÇEK SANATÇILARDAN BİRİ
ERSİN FAİKZADE


Annemin ve kayınpederimin arka arkaya rahatsızlanarak hastaneye kaldırılmalarının ardından,bayramdan bu yana 9 Eylül Üniversitesini mesken tuttuk.
Hastanenin 5.ve 6.katları arasında mekik dokurken annemin yattığı genel cerrahi servisi koridorunda tanıdık bir simaya denk geldim.
Aslında kendisini sosyal paylaşım sitelerinden tanıyordum ve hayat hikayesini kısmen biliyordum,sevgili annesi uzun yıllar önce daha kendisi çocuk yaştayken ms hastalığına yakalanıp yatağa bağlı bir yaşam içine giriyor.Annesinin durumundan o kadar etkileniyor ki daha sonraki yaşantısında müzisyenliğinin yanında kendisini hasta ve yardıma muhtaç insanlara adeta adıyor.Dünya çapında sanatsal faaliyetleri ve almış olduğu bir çok ödül onu bu hedeften uzaklaştırmıyor,annesini kendi elleriyle bir bebek gibi bakarken diğer yandan yardıma muhtaç bir çok hastaya moral depolamaya devam ediyor.Bu özellikleri ve yaptıkları sanata ve sanatçıya bakış açısı malum ülkemizde fazla dikkat çekmezken Ersin Faikzade İnsan hakları örgütü tarafından Türkiyenin iyi niyet elçisi seçiliyor,daha sonra dünyaya ilham veren kişi gibi önemli ünvanlarda alıyor,ama yine ne siyaset nede sanat camiası gereken ilgiyi göstermiyor.Tabi bu ülkede ya birilerine yalakalık yapacaksın yada bize sanatçı diye servis edilen medyatik sanatçıların vıcık vıcık dünyasında sansasyonel işler yapacaksın.Bunun yerine iyilik işleriyle uğraşıp yada sosyal yardım faaliyetlerinde bulunursan Türkiye de büyük bir kitlenin dikkatini doğal olarak çekmiyorsun.Aslında bu realite bizim kültür ve sanat çıtamızın nerde olduğunun bir hazin göstergesidir.


Tabi bunlar benim görüşlerim,Ersin bunları dert etmiyor,çünkü bu tür insani faaliyetlerin sanatının yada işinin önüne geçmesinden rahatsız olmadığı gibi bunu bir görev olarak görüyor.
Hastanede kendisini gördüğümde yüzünde yılların yorgunluğunu genç yaşına rağmen çektiği acıların izlerini farkettim,oturup biraz sohbet ettiğimde annesinin ağırlaşan durumunun kendisini nasıl perişan ettiğini,hayırlı bir evladın anacığı için nasıl çırpındığını gözlerimle gördüm ve izledim.
Ersin sevgili annesini maalesef kaybetti ve geçtiğimiz Cuma bir mubarek saatte sanki bir melek gibi ebedi aleme uğurladı.Annesinin başında son görevini yaparken akan gözyaşları onun son günlerdeki mücadelesini bizzat izleyen canlı şahidi olarak benimde içime aktı.
Zekiye hanımefendi eminim Allahın güzel bir katındadır.Sevgili evladı Ersin yine iyilik elçisi olarak aramızda olacaktır.
O aramızdaki bir sanatçı,bir gizli masal kahramanı ama her şeyden önce iyi bir insan olarak hep olacaktır.
Ne mutlu sevgili dostlar dünyalık makamı mevkii ne olursa olsun adının başına iyi insan takısı alabilenlere.
İyi insan olmadan hangi ünvan yada mesleğin önemi olabilir ki.İstersen dünyanın kralı ol ne fayda.
Sevgili Ersin Faikzade ye Allah tan sabır,anneciğinede rahmet diliyorum mekanı cennet olsun.
Bu arada hem kendi hastalarıma hemde şifa bekleyen tüm hastalara acil şifalar diliyorum.
İyi geceler.
Erkan Aksaç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder